tisdag 15 januari 2013

Varje dag är lördag!

Behandla varje dag som en lördag!
Många lever upp när det blir helg istället för att leva upp varje dag! Älska varje dag och tänka att du kan göra mer eller mindre samma saker som på helgen(kanske inte sova länge och massa saker under dagtid=)! Från i söndags hos en vän, helt underbart gott och trevligt!
 Det finns så många saker som man kan hinna med(ännu mer om man inte har en familj att ta hänsyn till) om man vill. Små saker på kvällarna med familjen, vänner eller för dig själv. 
Jag uppskattar ibland att bara chilla och ta det lugnt, så missförstå mig rätt=)! Sen så älskar jag att hitta på saker, det är en sak som är SÄKER!
Tänker ofta på hur det är att vara en familj. Det är så mycket som man bör göra då, är det inte lätt att glömma bort varandra?! Sluta att umgås med varandra på ett passionerat sätt t ex. Passion i ett förhållande är för mig A &(M) O. Jag tror att förhållande ofta går i kras p g a att man glömmer varandra, barnen och hemmet tar all tid. Men frågar jag mig själv, måste det vara så att vi glömmer bort varandra när vi får barn?! Jag tror på att vi kan vara tillsammans för alltid om vi bara uppmärksammar varandra. 
Klassiskt är ju att en i förhållandet blir uppmärksammad av någon och så blir personen lite småkär p g a det! Sen så vill man känna den uppskattningen hemma och där har man glömt hur man gör. Det blir ledsna miner och smågnabb. Glöm inte bort varandra om ni vill hålla ett långt och härligt förhållande i liv. Detta gäller även vänner, behövs bara att man säger hej ibland! Så lite behövs för att visa uppskattning. En liten chokladbit som du vet att respektive älskar, laga mat tillsammans, bara sitta och titta in i varandras ögon m.m. 
Ha en underbar kväll och tänk på att pussas mycket med respektive(vi andra får kramas med oss själva;)!!

1 kommentar:

  1. Underbart inlägg Amo! Det är nog som du säger, man tappar bort varandra i vardagen och glömmer bort kärleken. Likadant med vänner. Men där försöker jag åtminstone vara duktig och skicka någon liten hälsning eller liknande. Alla vill ju bli sedda och bekräftade som människor. Kram kram!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas den var trevlig!