onsdag 23 januari 2013

Problem?! Utmaningar kallar jag det!!

Härligt med dagar då allt går som smort... 
Är ju inte alltid det gör det och det är väl inte meningen heller?! 
Vad hade livet varit om allt hade varit enkelt? Inga utmaningar att se fram emot, det är ju det som gör livet så härligt. Jag tycker iaf det.
Vi går igenom livet med en massa utmaningar, alla har sina egna. Som jag ser på saker och ting så lär man sig från sina utmaningar(om du kallar dina "så kallade problem" för utmaningar så får de en annan innebörd, man kan övervinna dem) man får i livet. Man stöter på olika utmaningar och förhoppningsvis så tar man lärdom och nästa gång de kommer så kan man hantera dem bättre. Har man en sjukdom som är bestående så kan man välja att leva med den på bästa sätt eller vara mindre glad och må mindre bra psykiskt. Även om det är svårt så tror jag att man kan rent psykiskt övervinna massor av hinder bara genom att se på det på ett annat sätt(lätt för mig att säga som är frisk tänker ni säkert men det är vad jag tror och inte vet;). 
Jag tycker man ska vara glad och leva livet medan man kan, vi har så mycket som kan göras och ses innan vår härliga tid här är slut!! 
Att gå igenom livet med ett leende är så mycket roligare än bara klaga. 
Jag var och spela squash igår och när jag var i omklädningsrummet så var det 2 killar som snacka. De snacka om sport och klaga på allt och alla om hur dåliga de var. Jag log åt dem, tänk om de fokuserat på att se vad utövarna hade kunnat göra bättre eller bara inte klaga=)! 
Jag förlora min match, dålig förlorare=)! Glad efter en liten stund;)
 
Det är så lätt att se det som är mindre bra och glömma det som man/de gjort bra. Ett positivt tänk gör att du som människa helt plötsligt kan förbättra dig på alla områden. Du vill förbättras och ser det som en utmaning! 
 En liten present till mig från mig fick jag idag för att jag gjort ett bra jobb;)! 

Och här är jag i dagen utstyrsel, rosa är en favvofärg=)!
Tydligen ser jag gammal ut idag enligt en kollega på jobbet.. Hahahah som jag skratta!! 

 Let life be your challenge!

1 kommentar:

  1. Du ser inte gammal ut, tvärtom är du väldigt snygg idag! Ja, det är som du säger, man får välja sitt tankesätt beroende på hur man ska bemöta sina utmaningar man får i livet. Ibland kanske man måste stanna i det som är tungt för en liten stund, för att sedan omvärdera det och få lite kraft, bli glad igen och kunna göra det man försatt sig att göra. :) Kram på dig!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas den var trevlig!