tisdag 8 januari 2013

Alla dagar har sitt "Amazing"

Varje dag har sitt "amazing"! 
Vad är det då som gör att man känner så, hur kan jag känna lycka varje dag?
Saken är det att jag ÄLSKAR mig själv mest av allt i världen!
Nu tänker många att jag är en självupptagen jävel som bara tänker på mig själv. Det är snarare tvärtom. På grund av att jag älskar mig själv först och främst kan jag älska andra på ett sätt som man inte riktigt kan om man inte älskar sig själv. Det är så otroligt viktigt att veta vad "jag" har.
När man har ett värde på sig själv som är värt mer än allt i världen, det är då man kan vara 
innerligt lycklig!
Därifrån kan man visa uppskattning för så mycket i livet. Föräldrar, syskon, sambo, vänner, övriga och allt annat i livet... 
Man kan som jag brukade göra för många år sen, när väckarklockan(mobilen=) ringde så hade jag skrivit in en text "Vilken underbar dag". Det gjorde att jag direkt fick in i mitt lilla huvud att den här dagen kommer att bli så grym och jag fick ett stort LEENDE!
I början av sin resa till glädjelandet så behöver man påminna sig själv med olika hjälpmedel. Kan vara genom telefonen, post-it lappar eller bara kolla i spegeln och prata med sig själv. Du är inte konstig, du är bara uppmärksammar dig själv!

Idag fyller min goda vän och "KOMBO" år, han fick en morgongåva av mig=)!
En riktig energikick a la Cartease för att starta dagen på bästa sätt! 
Grattis Adnan och jag älskar dig!
Idag har jag haft en helt underbar dag med glada möten och som alltid fått mina potentiella kunder att le, det är mitt mål vid varje möte! 
Var hos en potentiell kund idag och tyckte att han hade vackra smycken. Han är guldsmed men gör mycket vackra smycken i silver med. Dessa är några som jag tyckte var coola och snygga. 
Lev livet medan du lever, sen är det för sent! 

Glöm inte bort att le...

3 kommentarer:

  1. Du skriver så sant, Amo. Å det är verkligen något man måste jobba med hos sig själv, att älska sig själv. Jättefina smycken, köpte du något?
    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur Maria! Köpte inga smycken, beundra bara! Kanske i framtiden;)!

      Radera
  2. Ler... Tack för kommentaren hos mig, du är allt en riktigt energi kick och dundrande optimist!
    Hu! Blir ju nästan trött... Men lite upp peppad ändå.
    Kommer nog att titta till dig här inne när i bland... Härligt med en livsnjutare!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, hoppas den var trevlig!